ვებ ანალიტიკა

ჩვენს ბლოგებში ხშირად გვითქვამს, რომ ბიზნენისთვის მხოლოდ ონლაინ ყოფნა საკმარისი არ არის და ეს ცალსახად ასეა.

მდგრადი წარმატების მისაღწევად, ბიზნესებმა მუდმივად უნდა გაანალიზონ, გაზომონ და გააუმჯობესონ თავიანთი ვებსაიტების მუშაობა, დააკვირდნენ მომხმარებლის ქცევას და კონვერტაციის მაჩვენებლებს.

დღეს ვებ ანალიტიკაზე და მის მნიშვნელობაზე ვისაუბრებთ.

რა არის ვებ ანალიტიკა?

ვებ ანალიტიკა მონაცემთა შეგროვების, ანალიზისა და ინტერპრეტაციის სისტემატური პროცესია, რომელიც საშუალებას გაძლევთ გაიგოთ, როგორ ურთიერთობენ ვიზიტორები თქვენს ვებგვერდთან.

გაყიდვების გასაზრდელად საჭიროა იცოდეთ, როგორ გაიგეს მომხმარებლებმა თქვენი ვებსაიტის შესახებ, რამ იმოქმედა შესყიდვის გაკეთების გადაწყვეტილებაზე, ან რატომ დატოვეს თქვენი საიტი.

მსგავსი ტიპის ინფორმაციას საიტზე დაყენებული, ან კომპიუტერზე ჩაწერილი ანალიტიკური სისტემები აგროვებენ, მიღებულ მონაცემებს კი ვებ ანალიტიკოსები ამუშავებენ.

მონაცემთა ანალიზის საფუძველზე მიღებული გადაწყვეტილებებით, ბიზნესებს მომხმარებლის გამოცდილების გასაუმჯობა და საბოლოო ჯამში, გაყიდვების ზრდის სტიმულირება შეუძლიათ.

როგორი ტიპის შეიძლება  იყოს ვებ ანალიტიკა?
  • On-site ანალიტიკა – ზომავს ვიზიტორთა აქტივობას ვებსაიტზე, გვერდის ნახვების, დახარჯული დროისა და ურთიერთქმედების ჩათვლით.
  • Off-site ანალიტიკა – აანალიზებს საერთო ინტერნეტ ტენდენციებს, კონკურენტების შეხედულებებს და ბრენდის პოზიციონირებას ციფრულ პლატფორმებზე.
  • Real-time ანალიტიკა – უზრუნველყოფს მყისიერ მონაცემებს მომხმარებლის ქცევის შესახებ და ეხმარება ბიზნესს, რომ ცვლილებებზე რეაგირება სწრაფად მოახდინოს.
რისი გაგება შეგვიძლია ვებ ანალიტიკის მეშვეობით?
  • ვიზიტორთა საერთო რაოდენობა – ვებსაიტზე მონახულების რაოდენობა.
  • უნიკალური ვიზიტორები – თითოეული ვიზიტორი ითვლება მხოლოდ ერთხელ, თუნდაც ის მრავალჯერ დაბრუნდეს საიტზე.
  • ტრაფიკის წყაროები – აჩვენებს, საიდან მოდიან ვიზიტორები (ორგანული ძებნა, სოციალური მედია, ფასიანი რეკლამები და ა.შ.).
  • Bounce Rate – ვიზიტორთა პროცენტი, რომელიც მხოლოდ ერთი გვერდის ნახვის შემდეგ ტოვებს საიტს.
  • სესიის საშუალო ხანგრძლივობა – საშუალო დრო, რომელსაც მომხმარებელი ატარებს ვებსაიტზე.
  • გვერდები თითო სესიაზე – გვერდების რაოდენობა, რომელსაც მომხმარებელი სტუმრობს ერთ სესიაზე.
  • კონვერტაციის კოეფიციენტი – ვიზიტორთა პროცენტი, რომლებიც სასურველ მოქმედებას ასრულებენ (მაგ. შესყიდვის გაკეთება, ფორმის შევსება).
  • Cost Per Acquisition (CPA) –მომხმარებლის შენაძენის ღირებულება ,მარკეტინგული ძალისხმევის მეშვეობით
  • კალათის მიტოვების მაჩვენებელი – მომხმარებელთა პროცენტი, რომლებიც ამატებენ პროდუქტებს კალათაში, თუმცა შესყიდვას არ ახორციელებენ.
განვიხილოთ პოპულარული ვებ ანალიტიკის ინსტრუმენტები
  • Google Analytics – ერთ-ერთი ყველაზე ფართოდ გავრცელებული უფასო ინსტრუმენტი, რომელიც გვაწვდის დეტალურ ინფორმაციას ვებსაიტის ტრაფიკის, მომხმარებლის ქცევისა და კონვერტაციების შესახებ.
  • Adobe Analytics – ძლიერი ინსტრუმენტი, რომელიც AI-ზე დაფუძნებულ შეხედულებებს და სეგმენტაციას გვთავაზობს.
  • Hotjar – ფოკუსირებულია მომხმარებლის გამოცდილებაზე სესიების ჩანაწერების და გამოკითხვების შეთავაზებით.
  • SEMrush & Ahrefs – გამოიყენება SEO ანალიტიკისთვის, საკვანძო სიტყვების თვალთვალის და კონკურენტების ანალიზისთვის.
  • Mixpanel – გვეხმარება თვალყური ვადევნოთ მომხმარებლის ჩართულობას და შეყოვნებას SaaS და მობილური აპლიკაციებისთვის.

როგორც ხედავთ, ვებ ანალიტიკა ბიზნესის წარმატების მნიშვნელოვანი კონპონენტია.

არ აქვს მნიშვნელობა სტარტაპი გაქვთ, თუ მსხვილი ბიზნესი, ამ საქმეში ინვესტიცია კონკურენტუნარიანობის შენარჩუნებასა და გრძელვადიან ზრდაში დაგეხმარებათ.

ფაქტია, რომ დღევანდელ ბაზარზე უპირატესობას სწორედ ის ბიზნესები იკავებენ, რომლებიც გადაწყვეტილებებს მონაცემთა ანალიზის საფუძველზე იღებენ.

 

შესაბამისი სერვისების სანახავად ეწვიეთ ბმულს